Lectori români și internaționali de renume vor fi prezenți și la această ediție.
Pentru a afla ultimele noutăți înscrie-te la newsletter și urmărește evenimentul Conferința Internațională ABA 2018 pe Facebook.
8.30 – 9.15 Primirea participanților
9.15 – 11.00
O abordare comportamentală pentru înțelegerea și formularea perspectivelor – Louise McHugh Ph. D.
11.00 – 11.15 Pauză
11.15 – 13.00
Connecting for children with autism –Daniela Bololoi, psiholog clinician, Anca Dumitrescu, psiholog, BCBA, Alina Bobarnac, BCBA, Violeta Mihalascu, psiholog
Invitați speciali pentru o dezbatere despre statutul psihologului și al copilului cu autism în România: – Ramona Iocsapora, Președintele Comisiei de Deontologie și Disciplină, Colegiul Psihologilor din România, Cătălin Nedelcea, Președintele Comisiei de Psihologie Clinică, Colegiul Psihologilor din România, Mihaela Ion – Casa Națională de Asigurări de Sănătate
Dezvoltarea analizei aplicate a comportamentului in România – sesiune de întrebari – atât lectorii internaționali cat și cei români acreditați ca Board Certified Behavior Analyst vor răspunde intrebărilor publicului.
13.00 – 14.00 Pauza de masă
14.15 – 16.00
Schimbarea autocontrolului aversiv: De ce ne amenintam si ne denigram? – Robert C. Mellon, Ph.D., BCBA
16.00 – 16.15 Pauză
16.15 – 18.00
SALA 1
Implementarea tehnicilor analizei aplicate a comportamentului în sistemul de învățământ din România – Anca Dumitrescu, psiholog, BCBA ; Claudia Matei, psiholog, BcaBA
Sistemul Personalizat de Instrucție (SPI) – Alexandra Comărniceanu, BCBA
SALA 2
Stabilirea unui plan de intervenție personalizat pornind de la performanțele obținute în evaluarea limbajului de bază și a capacității de învățare (ABLLS-R) – Alina Bobârnac, psiholog, BCBA
9.00 – 10.45
Introducere in Terapia de Acceptare și Responsabilizare (Acceptance and Commitment Therapy) – Louise McHugh Ph. D.
10.45 – 11.00 Pauză
11.00 – 13.00
Evaluările comportamentului funcțional și planurile de suport pentru comportamentul din școli – Christos Nikopulous, Ph.D., BCBA
13.00 – 14.00 Pauza de masa
14.00 – 15.45
Comunicarea funcțională prin intermediul tabletelor cu dispozitive de generare a vorbirii pentru adolescenții cu autism: puncte forte şi limite – Lorenzo Todone – Lector si consultant BCBA şi BcaBA în Italia, Croația şi Letonia
Intervenții pe antecedent în lucrul cu copiii – studii recente – Andreea Stroe Mățăuan – Psiholog, BCBA
15.45 – 16.00 Pauză
16.00 – 17.45
SALA 1
Utilizarea trainingului de comunicare funcțională pentru reducerea comportamentelor problemă menținute de accesul la ritual – Alina Bobârnac, BCBA; Tirtopan Florentina Loredana – Consultant analiza aplicată a comportamentului
Utilizarea promptului vizual supradimensionat în predarea discriminărilor de întrebări – Alina Bobârnac, BCBA; Bianca Angelescu – Consultant analiza aplicată a comportamentului
SALA 2
Scaderea comportamentelor inadecvate prin intermediul tehnicilor utilizate in terapia ABA – Raluca Anghel – Psiholog; Camelia Frangulea – Psiholog; Gina Seria – Psiholog; Gabriela Puscasu – Psiholog
Compararea a doua metode de predare a jocului tematic copiilor diagnosticati cu autism – Valentina Puicea – Consultant analiza aplicată a comportamentului
9.00 – 10.45
SALA 1
Interventie farmacologica pentru manifestarile comportamentale si emotionale asociate TSA – Dr. Ramona Octaviana Gheorghe, medic primar psihiatrie pediatrică, psihoterapeut; Dr. Anca Diana Oros, medic specialist psihiatrie pediatrică
Eficiența roboterapiei pentru copii cu tulburări de spectru autist: un studiu clinic controlat – Psiholog, Silviu Matu
SALA 2
Structurarea unei sesiuni de educatie sexuala si principalele teme ce trebuiesc abordate in lucrul cu tinerii cu dificultati de invatare – Psiholog, Eugenia Behar
Impactul copiilor cu TSA asupra fraților – Psiholog, Cecilia Motei
SALA 3
Workshop pentru parinti moderat de parinti – Parintele coterapeut – Nicoleta Orlea, parinte, Mihaela Stefanescu, parinte, Mihaela Voicu, parinte, Stancu Marian, parinte
Cum poate fi ABA o terapie vesela si ce putem face acasa cu piticul? – Analist Comportamental, Ana Turtureanu
10.45 – 11.00 Pauză
11.00 – 12.45 Sesiunea 2
SALA 1
Tulburări specifice de învățare la copiii cu TSA – delimitări, diagnosticare și intervenție precoce – Lectori: Psiholog, Logoped Amalia Lupu, Psiholog, Logoped Anne-Marie Hoțoiu, Logoped, Psihopedagog Emilia Constantin
Importanța procesului de generalizare în procesul terapeutic al copilului cu autism – Lectori: Psihoterapeut Ionela Ferucă și Psiholog Ramona Cupa
SALA 2
Invățarea incidentală – utilizarea tehnicii în mediul natural de către familie – Lectori: Psiholog Camelia Crîșmariu și Psihoterapeut Elena Nicolae
Grupul de socializare – primul pas al integrării funționale a copilul cu TSA – Lectori: Psihoterapeut Oana-Daniela Oprescu și Psihopedagog Loredana Angelescu
SALA 3
Studii recente despre importanta muzicii in terapia copiilor cu autism – Psiholog, Tatiana Danciulescu
Incapacitatea de a mușca și mesteca alimentele la copiii cu autism – Antropolog, Lacramioara Petre
12.45 – 14.00 Pauză
14.00 – 16.00
SALA 1
Descrierea de imagini abilitate necesară pentru îmbogățirea vocabularului – Ana Hodea – Logoped, Psihopedagog
Cum ajungem de la ecolalie la comunicare – Tehnici de intervenție – Anda Bacanu, logoped; Mirela Birsasteanu, Psiholog,
De la „a” la „mama” – verbalizările unui copil cu diagnostic complex – Georgiana Trancau, Psiholog
SALA 2
Utilizarea sistemului de tokeni in modificarea comportamentelor – Andrei Ionel Mocanu – Psiholog
Predarea jocurilor senzoriale prin intermediul terapiei comportamentale – Psiholog, Bianca Stanescu
SALA 3
Predarea abilitatilor de socializare – in grup sau individual? – Psiholog, Daniela Gavankar
Meloterapia integrată în terapia logopedică – Lectori: Psiholog, logoped Laura Radu și Psiholog, logoped Iasmina Lică
Intervenţia în reglarea emoţională a copiilor cu TSA – Psiholog, Isar Irina