Lectori români și internaționali de renume vor fi prezenți și la această ediție.

Pentru a afla ultimele noutăți înscrie-te la newsletter și urmărește evenimentul Conferința Internațională ABA 2018 pe Facebook.

8.30 – 9.15 Primirea participanților

9.15 – 11.00

O abordare comportamentală pentru înțelegerea și formularea perspectivelor Louise McHugh Ph. D.

11.00 – 11.15 Pauză

11.15 – 13.00

Connecting for children with autismDaniela Bololoi, psiholog clinician, Anca Dumitrescu, psiholog, BCBA,  Alina Bobarnac, BCBAVioleta Mihalascu, psiholog

Invitați speciali pentru o dezbatere despre statutul psihologului și al copilului cu autism în România: – Ramona Iocsapora, Președintele Comisiei de Deontologie și Disciplină, Colegiul Psihologilor din România, Cătălin Nedelcea, Președintele Comisiei de Psihologie Clinică, Colegiul Psihologilor din România, Mihaela Ion – Casa Națională de Asigurări de Sănătate

Dezvoltarea analizei aplicate a comportamentului in România – sesiune de întrebari – atât lectorii internaționali cat și cei români acreditați ca Board Certified Behavior Analyst vor răspunde intrebărilor publicului.

13.00 – 14.00 Pauza de masă

14.15 – 16.00

Schimbarea autocontrolului aversiv: De ce ne amenintam si ne denigram? Robert C. Mellon, Ph.D., BCBA

16.00 – 16.15 Pauză

16.15 – 18.00

SALA 1

Implementarea tehnicilor analizei aplicate a comportamentului în sistemul de învățământ din România Anca Dumitrescu, psiholog, BCBA ; Claudia Mateipsiholog, BcaBA

Sistemul Personalizat de Instrucție (SPI) Alexandra Comărniceanu, BCBA

SALA 2

Stabilirea unui plan de intervenție personalizat pornind de la performanțele obținute în evaluarea limbajului de bază și a capacității de învățare (ABLLS-R) Alina Bobârnac, psiholog, BCBA

9.00 – 10.45

Introducere in Terapia de Acceptare și Responsabilizare (Acceptance and Commitment Therapy) Louise McHugh Ph. D.

10.45 – 11.00 Pauză

11.00 – 13.00

Evaluările comportamentului funcțional și planurile de suport pentru comportamentul din școli Christos Nikopulous, Ph.D., BCBA

13.00 – 14.00 Pauza de masa

14.00 – 15.45

Comunicarea funcțională prin intermediul tabletelor cu dispozitive de generare a vorbirii pentru adolescenții cu autism: puncte forte şi limite Lorenzo Todone – Lector si consultant BCBA şi BcaBA în Italia, Croația şi Letonia

Intervenții pe antecedent în lucrul cu copiii – studii recente Andreea Stroe Mățăuan – Psiholog, BCBA

15.45 – 16.00 Pauză

16.00 – 17.45

SALA 1

Utilizarea trainingului de comunicare funcțională pentru reducerea comportamentelor problemă menținute de accesul la ritual Alina Bobârnac, BCBA; Tirtopan Florentina Loredana – Consultant analiza aplicată a comportamentului

Utilizarea promptului vizual supradimensionat în predarea discriminărilor de întrebări Alina Bobârnac, BCBA; Bianca Angelescu – Consultant analiza aplicată a comportamentului

SALA 2

Scaderea comportamentelor inadecvate prin intermediul tehnicilor utilizate in terapia ABA Raluca Anghel – Psiholog; Camelia Frangulea – Psiholog; Gina Seria – Psiholog; Gabriela Puscasu – Psiholog

Compararea a doua metode de predare a jocului tematic copiilor diagnosticati cu autism Valentina Puicea – Consultant analiza aplicată a comportamentului

9.00 – 10.45

SALA 1

Interventie farmacologica pentru manifestarile comportamentale si emotionale asociate TSA – Dr. Ramona Octaviana Gheorghe, medic primar psihiatrie pediatrică, psihoterapeut; Dr. Anca Diana Oros, medic specialist psihiatrie pediatrică

Eficiența roboterapiei pentru copii cu tulburări de spectru autist: un studiu clinic controlat – Psiholog, Silviu Matu

SALA 2

Structurarea unei sesiuni de educatie sexuala si principalele teme ce trebuiesc abordate in lucrul cu tinerii cu dificultati de invatare – Psiholog, Eugenia Behar

Impactul copiilor cu TSA asupra fraților – Psiholog, Cecilia Motei

SALA 3

Workshop pentru parinti moderat de parinti – Parintele coterapeutNicoleta Orlea, parinte, Mihaela Stefanescu, parinte, Mihaela Voicu, parinte, Stancu Marian, parinte

Cum poate fi ABA o terapie vesela si ce putem face acasa cu piticul? – Analist Comportamental, Ana Turtureanu

10.45 – 11.00 Pauză

11.00 – 12.45 Sesiunea 2

SALA 1

Tulburări specifice de învățare la copiii cu TSA – delimitări, diagnosticare și intervenție precoce – Lectori: Psiholog, Logoped Amalia Lupu, Psiholog, Logoped Anne-Marie Hoțoiu, Logoped, Psihopedagog Emilia Constantin

Importanța procesului de generalizare în procesul terapeutic al copilului cu autismLectori: Psihoterapeut Ionela Ferucă și Psiholog Ramona Cupa

SALA 2

Invățarea incidentală – utilizarea tehnicii în mediul natural de către familie – Lectori: Psiholog Camelia Crîșmariu și Psihoterapeut Elena Nicolae

Grupul de socializare – primul pas al integrării funționale a copilul cu TSA Lectori: Psihoterapeut Oana-Daniela Oprescu și Psihopedagog Loredana Angelescu

SALA 3

Studii recente despre importanta muzicii in terapia copiilor cu autism – Psiholog, Tatiana Danciulescu

Incapacitatea de a mușca și mesteca alimentele la copiii cu autism – Antropolog, Lacramioara Petre

12.45 – 14.00 Pauză

14.00 – 16.00

SALA 1

Descrierea de imagini abilitate necesară pentru îmbogățirea vocabularuluiAna Hodea – Logoped, Psihopedagog

Cum ajungem de la ecolalie la comunicare – Tehnici de intervenție Anda Bacanu, logoped; Mirela Birsasteanu, Psiholog,

De la „a” la „mama” – verbalizările unui copil cu diagnostic complexGeorgiana Trancau, Psiholog

SALA 2

Utilizarea sistemului de tokeni in modificarea comportamentelor Andrei Ionel Mocanu – Psiholog

Predarea jocurilor senzoriale prin intermediul terapiei comportamentale – Psiholog, Bianca Stanescu

SALA 3

Predarea abilitatilor de socializare – in grup sau individual?Psiholog, Daniela Gavankar

Meloterapia integrată în terapia logopedică – Lectori: Psiholog, logoped Laura Radu și Psiholog, logoped Iasmina Lică

Intervenţia în reglarea emoţională a copiilor cu TSA – Psiholog, Isar Irina