Tîrțopan Loredana, absolventă a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, specializarea Psihologie, Universitatea București. Este consultant în analiză comportamentală aplicată, în cadrul Centrului New Odyssey. În planul evoluției profesionale crede că este important să fie în permanență conectată cu cele mai noi și avizate informații din domeniul analizei comportamentale, motiv pentru care urmează cursurile master-ului Applied Behavior Analysis din cadrul Clemson University.
Prezintă la Conferința Internațională ABA 2018:
Utilizarea trainingului de comunicare funcțională pentru reducerea comportamentelor problemă menținute de accesul la ritual
Problemele legate de insistența unei asemănări și a aderării la rutină sunt susceptibile să creeze obstacole în viața de zi cu zi a copiilor cu autism și a familiilor acestora, având în vedere că adesea, rutinele trebuie întrerupte atunci când condițiile se schimbă.
Planul de intervenție asupra comportamentelor problemă, în acest studiu, a presupus învățarea unui comportament alternativ prin care subiectul comunică adultului când situația devine una aversivă pentru el; studiul evidențiind menținerea la o frecvență scăzută a comportamentelor neadecvate chiar și atunci când parametrii intervenței au fost schimbați, în cadrul generalizării.