Nicoleta Mariana Orlea este Fundraising Manager și organizator de Evenimente în cadrul ATCA de peste doi ani de zile. Cu master în Jurnalism și Științele Comunicării si background solid în Marketing, a frecventat și numeroase cursuri de formare în Dezvoltare Personală și Psihologie Pozitivă. Este mamă a doi băieți, unul dintre care diagnosticat cu autism, în curs de recuperare datorită terapiei ABA oferite de centrele ATCA.
ABA este un stil de viață în cadrul familiei ei și consideră că rolul de co-terapeut pe care și l-a asumat încă de la începutul diagnosticului copilului său este unul dintre cei mai importanți factori care au dus la rezultatele remarcabile pe care le are acesta în recuperarea sa.
Prezintă la Conferința Internațională ABA 2018:
Interventia cea mai eficienta si recuperarea optima a abilitatilor unui copil diagnosticat cu tulburari de spectru autist sau tulburari comportamentale pot fi atinse cand toti adultii din viata acestuia lucreaza impreuna, asumandu-si cu responsabilitate rolul necesar in viata acestuia.
Terapeutul, parintele, profesorul, impreuna, trebuie sa lase deoparte diferentele si sa lucreze la unison pentru a obtine rezultatele dorite si pentru a-i oferi copilului cele mai bune sanse de recuperare si integrare sociala.
Unul dintre cele mai importante roluri este al parintelui. Dincolo de grija, crestere si educare, parintele de copil special trebuie sa-si asume si rolul de co-terapeut, acasa, astfel incat orele libere ale copilului sa fie petrecute calitativ, marind astfel aria de acoperire ale terapiei si efectele ei pozitive asupra lui.
In cadrul acestui workshop, organizat pe format de plen deschis, vom dezbate:
- ce inseamna pentru parinte sa fie co-terapeut al copilului
- importanta acestui rol asumat in sanul familiei
- efectele psihologice si fizice asupra copilului ale acestei practici in familie
- tehnici de modelare comportamentala aplicate acasa (stoparea auto-stimularilor, ecolalie, efecte de izolare, comunicarea eficienta cu copilul)
- tehnici de modelare emotionala aplicate acasa (intelegerea emotiilor, exprimarea emotiilor, stoparea crizelor emotionale, adaptarea emotionala la situatii si contexte noi)
- tehnici de integrare sociala aplicate acasa (joaca in parc, joaca cu copilul, timp calitativ petrecut cu copilul)
- tehnici de integrare scolara aplicate acasa (temele pentru acasa, stimularea cognitiva acasa, participarea copilului la sarcini de grup)