Daniela Gavankar a infiintat Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AITA) in decembrie 2008, unde coordoneaza programele terapeutice ale copiilor diagnosticati cu autism si alte tulburari de dezvoltare.
Este psiholog, specialist, acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania, consultant ABA din 2010 si specialist in interventia intensiva timpurie la copilul cu autism.
Participa cu lucrari la conferinte de specialitate din anul 2008 si sustine cursuri de formare continua si pentru psihologi – acreditate COPSI, dar si cursuri pentru parinti si educatori.
Prezintă la Conferința Internațională ABA 2018:
Predarea abilitatilor de socializare – in grup sau individual?
Tema mea de anul acesta aduce clarificari legate de obiectivele si aspectele urmarite intr-un grup de socializare atent organizat.
In final grupul, prin obiectivele si activitatile propuse, ajuta copilul in a se angaja in relatii mai armonioase, atat cu adultii din jurul sau cat si cu ceilalti copii. Aceste activitati sunt lucrate intensiv, adaptate si evaluate permanent pentru a duce la rezultate cat mai frumoase.
Copilul se poate adapta intr-o discutie / relatie cu o persoana noua? Este invitat in activitati sau discutii? Daca nu este, stie sa ceara sa participe? Stie si poate sa-si astepte randul in conversatie / activitate / joc? Pozitia copilului in relatie este activa sau pasiva? Se intampla sa isi ia o pozitie de lider? Daca da, este un lider democratic? Accepta si se adapteaza la schimbari? Care le sunt temele preferate in joc sau discutii? Se joaca elaborat sau respecta o schema de joc? Cum reactioneaza in situatii frustrante in relatia cu ceilalti?