Ca educațe, Anda Băcanu  este în curs de a obține acreditarea BcaBA, fiind înscrisă la  Clemson University-Romania – BACB Verified Course Sequence (VCS) APPLIED BEHAVIOUR ANALYSIS. A absolvit Master Terapia logopedică  în procesele de comunicare, în cadrul Universitatii Bucuresti, Master: Formarea Psihologior in Psiologia Muncii, Transporturilor si Serviciilor și Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, secția Psihopedagogie Speciala, Universitatea Bucuresti.

Din punct e vedere profesonal, are o experiență de peste șapte ani  în lucrul cu copii cu tulburari de vorbire, copii cu deficiențe mintale, auditive sau de vedere, autism, ADHD și copii supradotati;

Coordonează și implimentează programe de intervenție logopedică pentru tulburarile de vorbire și întarzierea în dezvoltarea limbajului, atât pentru copii tipici, cat si cu copii cu nevoi speciale, iar experienta anterioară în ceea ce priveste terapia cognitiv-comportamentala a constituit un  plus în abodarea sa. De asemenea este coordonator al grupurilor de socializare, dezvoltare personală și antrenament intelectual pentru copiii și adolescenții tipici și cu nevoi special.

Lector in cadrul conferintei multidisciplinare MedAcademy “ABORDAREA MODERNA IN DIAGNOSTICUL PACIENTULUI. ROLUL ECHIPEI MULTIDISCIPLINARE”  în 2017

Prezintă la Conferința Internațională ABA 2018:

CUM AJUNGEM DE LA ECOLALIE LA COMUNICARE. TEHNICI DE INTERVENTIE

Workshop-ul va fi unul interactiv în cadrul căruia, dacă persoanele înscrise doresc,  pot participa la jocuri de rol și la o serie de demonstații privind tehnicile de interventie pentru corectarea ecolaliei.

În cadrul workshop-ului vom aborda discutii pivind:

–          Aspecte ale limbajului si comunicaii la copii cu autism ;

–          Aspecte privind ecolalia ;

–          Este mereu ecolalia o problemă? Când trebuie intervenit?;

–          Vom dezbate si vom pune în aplicare, alaturi de auditoriu,  tehnicile de intervenție pentru corectarea ecolaliei;

Tema a fost abordată întrucat ecolalia este prezentă la mai mult de 90% dintre copii cu autism,  aceasta stă în calea dezvoltării comunicării, astfel că este un subiect important, care trebuie luat în calcul dacă dorim ca si copilul să treacă de la prezența limbajului, mai mult sau mai puțin funcțională la dezvoltarea comunicării.

Vorbim despre limbaj ecolalic atunci cand copilul repetă cuvinte dintr-o fraza sau chiar toata fraza pe care a auzit-o la celălalt (ecolalie imediată) sau atuci când reproduce cu exactitate, modelându-și chiar inflexiunile vocii, fragmente din desene, cântece, discutii pe care le-a auzit cu zile sau săptămani în urmă. (ecolalie întârziată).

Uneori copilul poate avea ecolalie cand nu întelege ceea ce ii spunem sau ce ii cerem, însa mai poate fi ecolalic atunci cand deși întelege ce i-am cerut insa nu stie cum sa raspundă, astfel în cadrul acestui workshop vom discuta si vom pune în practică strategii de combatere a ecolaliei adaptate atât funcției pe care aceasta o are, cât și nivelului de dezvoltare al copiilor.

Vezi programul ediției 2018