Alexandra Comărniceanu are o experiență de 12 ani, în domeniul Analizei Comportamentale Aplicate (ABA). A terminat Masterul în ABA la Universitatea din Bangor, Marea Britanie și a devenit BCBA (Board Certified Behaviour Analyst) în 2012. A fost lector, atât în cadrul conferințelor din România, cât și din Marea Britanie, a susținut traininguri în diverse țări europene și, din martie 2015 supervizează implementarea terapiei ABA în cadrul centrului SACS AVA, Franța. Activitatea din Romania constă în monitorizarea programelor de terapie ABA la domiciliu, integrarea persoanelor cu tulburare de spectru autist și alte deficiențe, în școli și grădinițe și supervizarea persoanelor ce doresc să își obțină certificarea de BCBA (Board Certified Behavior Analyst) și BCaBa (Board Certified Assistant Behavior Analyst).
Prezintă la Conferința Internațională ABA 2018:
Sistemul Personalizat de Instrucție (SPI)
Sistemul Personalizat de Instrucție (SPI) este o metodă de predare, creată de Fred Keller. De la aparția lui, a fost utilizat cu succes, ca modalitate de a preda studenților din universități (fară însa a se limita doar la mediul universitar). Caracteristicile ce par să deosebească această metodă de alte proceduri convenționale de predare, sunt: îi permite studentului să treacă prin curs în propriul ritm, îi permite să aibă acces la materiale noi doar după ce demonstrează masterarea materialelor curente, studentul poate avea acces la cursuri/demonstrații doar dacă a masterat un numar predeterminat de unități, subliniază importanța comunicării în scris dintre profesor și elev și utilizează proctorii. SPI-ul are un impact puternic asupra sistemului educațional, iar beneficiile lui vizează nu doar studenții, ci și profesorii.