Christos Nikopoulos este Doctor în analiza aplicată a comportamentului (BCBA-D, nivel doctoral), fost membru reprezentant internațional al board-ului de directori BACB®. Este reprezentantul în Științe Aplicate al Asociației Europene de Analiză a Comportamentului (EABA). În plus este și fondatorul și directorul „Autism Consultancy Services Ltd” din Londra și a fost numit recent ca Guvernator la o Școală ABA din Londra, Marea Britanie.
A fost medic, lector la Universitate, educator, consultant, cercetător și autor în domeniile Tulburărilor din Spectrul Autist, dizabilităților de dezvoltare și interveniilor neurologice și comportamentale. Are o experiență de peste 19 ani în educația specială.
Predă de 10 ani la Research-Incentive University. Are o experiență vastă în consultanță comportamentală pentru familiile care au copii cu TSA, precum și pentru școli. A ajutat la instruirea părinților, tutorilor, profesorilor și altor terapeuți în lucrul teoretic și practic cu micuții cu TSA. Oferă consultanță pentru dezvoltarea și implementarea analizei funcționale a comportamentului și planurilor de intervenție comportamentală în școli. Oferă consultanță pentru dezvoltarea și implementarea planurilor de Suport al Comportamentului Pozitiv în școli. Susține workshop-uri și sestiuni de informare despre autsim, evaluări ale programelor, precum și cursuri BACB®, BCBA, RBT și VCS. În plus, oferă supervizare candidaților care vor să își obțină acreditările BCBA sau BCaBA.
Rezumat Conferința Internațională ABA 2018:
Evaluările comportamentului funcțional și planurile de suport pentru comportamentul din școli
Școlile se confruntă cu o mulțime de provocări în procesul de educare a elevilor. Pe lângă responsabilitatea de a-i învăța pe copii în mod eficient cunoștințele academice precum matematică, știință, alfabetizare, artă, scris și citit, educatorii se confruntă din ce în ce mai des cu factori non-academici care influențează instrucțiunile pe care le oferă. Exemple de asemenea factori includ problemele de comportament care afectează în mod negativ procesul de învățare și atmosfera din școală, ducând la comportamente neadecvate, neascultare, sfidare, vandalism, hărțuire și chiar violență.
Planurile de suport pentru comportamentele din școli includ Evaluări ale comportamentului funcțional și oferă suport comprehensiv care se concentrează pe redefinirea „mediilor”, pentru a reduce problemele de comportament și pentru a crește comportamentele adaptative și sociale.
Suportul targetat pentru indivizi include intervenții concepute pentru grupe de elevi cu risc mare de probleme disciplinare sau eșec școlar.
Aceste planuri de suport comportamental nu trebuie văzute ca fiind planuri sau programe de strategii precise. În schimb, pot fi conceptualizate ca fiind suporturile pe care sistemul identifică problemele previzibile, selectează strategiile logice pentru a îmbunătăți rezultatele, facilitează implementarea consistentă și folosește date pentru a evalua succesul.
Conceperea lor trebuie realizată sub formă de secvențe logice sau de procese și practici continue, care variază de la cele mai generale și universale strategii (reguli, rutine, programe), până la cele mai specifice și intensive intervenții.
Leave A Comment